سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مؤمن خود را از دنیا خالی کند، والا گردد وشیرینی دوستیِ خدا را دریابد و از نظر اهل دنیا، گویی دیوانه به شمار آید؛ حال آن که شیرینیِ دوستی خدا، با آن مردم درآمیخته است و در نتیجه، به غیر از او نمی پردازند.با خودم را از دل هایشان برخواهم کَند . [امام صادق علیه السلام]

کامپیوتر و دنیای آموزش برنامه نویسی و نرم افزار

 
 
آموزش مالتی مدیا بیلدر(شنبه 85 بهمن 28 ساعت 12:28 عصر )

یکی از مسائل بسیار مهمی که با پیشرفت کامپیوترها با آن روبرو بوده ایم و روز به روز نسبت استفاده آن افزایش یافته ؛ مسئله چند رسانه ای و یا همان (multi media ) می باشد . این امر بدین سبب مورد توجه و نیاز قرار گرفته که با پیشرفت روز افزون دنیای کامپیوتر مسئله ساخت ، آموزش و تولید برنامه های آموزشی در محیطهای جذاب و فراگیر ، استفاده از صوت و فیلم ، انیمیشن ونحوه ارتباط با کاربر بطوریکه در جهت پیشبرد نحوه آسان ارتباط باشد بسیار مهم بود فلذا لازم میدانم تا در این خصوص هر چند در اندازه کوچکی به چنین نرم افزارهایی (چندرسانه ای) دسترسی داشته و نحوه استفاده از آنها را بدانیم .

دراین بخش ما نحوه استفاده یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای چندرسانه ای را شرح میدهیم . این نرم افزار که Multimedia Builder نام دارد و به اختصار آن را MMB می نامند ؛ دارای ابزارها و محیط کار بسیار آسان ودر زمینه های بسیار متنوع میابشد و توصیه می شود برای ساخت کلیه CD های آموزشی و بطور کلی تمام برنامه های آموزشی خود را با استفاده از این نرم افزار به نحو احسن انجام دهید .این نرم افزار بیشترین کاربردی که دارد در زمینه ساخت CD های اتوران ، آموزشی ، آلبوم موسیقی ،آلبوم عکس ، بانک اطلاعاتی و . . .  استفاده می شود . از این جهت می توان این نرم افزار را بدون هیچ شکی یکی از بهترین اتوران سازها دانست .

فایل ها و فرمت هایی که در MMB‌پشتیبانی می شوند :

گرافیک  : TIFF,GIF,JPG,BMP

صوت  : MP3,MOD,MID,WAV

فیلم  :  RM,MOV,MPEG

متن  :  HTML,RTF,Word

بعد از نصب برنامه و زمانیکه برنامه را اجرا می کنید وارد محیط و یا همان پنجره اصلی نرم فزارمی شوید . (شکل زیر)

بخش اول  :  اجزاء نرم افزار

 

نوار منو :   در بالای پنجره اصلی برنامه نمایان است و شامل گزینه های File  و Edit و View و . .

می باشد .


نوار اصلی :    در پائین نوار منو قرار دارد و شامل دکمه های Save و Laod و . . . می باشد .

 

نوار اشیاء :   این نوار در سمت چپ پنجره اصلی و به صورت عمودی نمایان است .

 

لیست صفحات :   در انتهای پنجره اصلی قرار دارد و شامل صفحاتی است که ما بر روی میز کارمان داریم  . (page1 , page2 , … )

 

نوار ابزار :     در بالای لیست صفحات قرار دارد .

 

پنجره مدیریت اشیء :     به صورت پیش فرض در سمت راست پنجره اصلی قرار دارد و ما هر گاه هر یک از اشیاء را از نوار اشیاء بر روی محیط کاری قرار می دهیم نام آن در این پنجره نمایان می شود و در واقع لیستی از اشیائی است که ما بر روی محیط کلریمان استفاده میکنیم .

 

 

 

 

 

 







بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 2006  بازدید


» اشتراک در خبرنامه «